27 Ιουν 2011

Ανοικτή Επιστολή Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Τρίπολης

Τρίπολη, 27 Ιουνίου 2011



Κοιν:
  1. κ. Τατούλη Πέτρο – Περιφερειάρχη Πελοποννήσου.
  2. κ. Γιαννακούρα Βαγγέλη – Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας.
  3. κ. Σμυρνιώτη Ιωάννη – Δήμαρχο Τρίπολης.
  4. κ. Γκανά Αριστοτέλη – Υπηρεσιακός Προϊστάμενος τμήματος Τουρισμού Περιφέρειας Πελοποννήσου.
  5. κ. Άννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου – Προϊσταμένη ΛΘ΄ Εφορείας Προϊστορικών & Κλασσικών Αρχαιοτήτων.
  6. κ. Μπαχτή Νικόλαο – Προϊστάμενος Δ/νσης Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Πελοποννήσου.
  7. κ. Βαρελά Σωτήρη – Ειδικό Σύμβουλο Τουρισμού Περιφέρειας Πελοποννήσου.
  8. κ. Στέλιο Λυμπεράκη – Γενικό Γραμματέα Δήμου Τρίπολης.
  9. κ. Κοκκινάκο Μιλτιάδη – Πρόεδρο Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Τρίπολης.
  10. κ. Ζαμπαθά Χριστίνα – Πρόεδρο Νομικού Προσώπου Δήμου Τρίπολης.
  11. κ. Μαρινάκο Κων/νο – Πρόεδρο της Ένωσης Αρκάδων Ξενοδόχων.
  12. κ. Μπόζο Ιωάννη Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Τρίπολης.
           
     

Αγαπητέ Πρόεδρε,

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος του τουρισμού στην προσπάθεια της χώρας για έξοδο από τη κρίση και ανάπτυξη είναι πλέον αναγνωρισμένος από το σύνολο της κοινωνίας. Τόσο η Κυβέρνηση και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, όσο και οι Περιφέρειες με τους Δήμους σε συνεργασία με τους τουριστικούς επιχειρηματίες-πράκτορες/επιστημονικούς φορείς θα πρέπει να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ο τουρισμός να ανταπεξέλθει στο ρόλο του. Το ίδιο πρέπει να συμβεί και στον τόπο μας, στο νέο διευρυμένο Καλλικρατικό Δήμο Τρίπολης, εκμεταλλευόμενοι όλα τα πλεονεκτήματα και τις ομορφιές της περιοχής μας. Ο τουρισμός δεν έχει κομματικό χρώμα και θα πρέπει όλοι μαζί, πολιτικά κόμματα, θεσμικοί παράγοντες, αιρετοί άρχοντες, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι να υποστηρίξουμε ένα εθνικό-περιφερειακό-δημοτικό όραμα για τον τουρισμό: να γίνουμε ένας από τους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου και της Ελλάδας. Είναι στο δικό μας χέρι.

Στο πλαίσιο του νέου αναπτυξιακού μοντέλου για την τοπική μας οικονομία, ο Δήμος Τρίπολης θα πρέπει να δει τον τουρισμό ως το κύριο εργαλείο με το οποίο θα πετύχει τους στόχους του στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική του. Κατά την άποψη μου, αναγκαίες μεταρρυθμίσεις κατά προτεραιότητα είναι η αλλαγή νοοτροπίας καταρχάς από εμάς τους διοικούντες το πώς θα προσεγγίσουμε την επιχειρηματικότητα αλλά και τα κίνητρα που θα δώσουμε χωρίς γραφειοκρατία και μικροπολιτικές. Η αύξηση της τουριστικής κίνησης θα δώσει ώθηση σε ένα ευρύτερο φάσμα υποστηρικτικών του τουρισμού οικονομικών δραστηριοτήτων, επιβεβαιώνοντας ακόμη μια φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του τουρισμού στην ανάπτυξη της περιοχής μας.

Σε ότι αφορά εξειδικευμένες παρεμβάσεις: 1) στη διαμόρφωση της προσφοράς και στη διαχείριση της ζήτησης, 2) η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, 3) η βελτίωση της σχέσης τιμής– ποιότητας , 4)η εμπέδωση αίσθησης ασφάλειας και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του τόπου μας με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την τοπική τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας ώστε ο Δήμος μας να αποτελέσει έναν από τους 10 καλύτερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Αναγκαία είναι η επιτάχυνση του χωροταξικού σχεδίου και η ανάπτυξη προϊόντων αιχμής όπως η τουριστική κατοικία, τα παραδοσιακά προϊόντα και η ανάδειξη τουριστικών-αρχαιολογικών-ιστορικών/περιοχών-μνημείων όπου μπορούν να δράσουν καταλυτικά υπέρ της βελτίωσης της ποιότητας του ελληνικού-τοπικού τουρισμού και κατ’ επέκταση της ζήτησης. Οι προσπάθειες αυτές πρέπει να υποστηριχθούν από μια τεχνοκρατική, επαγγελματική προσέγγιση μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού. Αναγκαία προϋπόθεση η ίδρυση Εταιρείας Μάρκετινγκ με τη συμπαράσταση και τις οδηγίες-ανάγκες του Δήμου μας.

Παράλληλα όμως, χρειάζεται και μια συντονισμένη παρέμβαση του Δήμου μας σε επίπεδο εθνικών και γιατί όχι διεθνών ΜΜΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Οι αλήθειες που πρέπει να γίνουν γνωστές και κατανοητές περνώντας κάποια μηνύματα τα οποία θα αποδώσουν την πραγματική ομορφιά-εικόνα του Δήμου μας όπου θα βρουν και θα απολαύσουν οι επισκέπτες.


Οι τουριστικές υπηρεσίες / εμπειρίες περιλαμβάνουν εκτός από το κατάλυμα, την μεταφορά και κυρίως τον προορισμό. Όταν ο προορισμός δε βρίσκεται σε καλή κατάσταση, επηρεάζει αρνητικά / τραυματίζει την εμπειρία (αναφορά σε διαχείριση απορριμμάτων-σκουπίδια, κακή κατάσταση οδικού δικτύου, έλλειψη σε έργα βασικής υποδομής, έλλειψη σήμανσης, έλλειψη εθελοντισμού, έλλειψη ενημέρωσης , έλλειψη προστασίας του περιβάλλοντος γενικά, αφισορύπανση κλπ).

Ο τουρισμός στον Δήμο Τρίπολης είναι γνωστό ότι αυτή τη στιγμή πάσχει . Πάσχει ακόμα από κλίνες , από ποιότητα παροχής, δεν υπάρχει αρκετή και ικανή προβολή των προορισμών του παρά μόνο από ιδιωτικά site, δεν έχει αξιοποιηθεί όπως του αρμόζει το φυσικό κάλλος της περιοχής(NATURA 2000-Ευρωπαικό μονοπάτι Ε4 κ.λ.π.) και ιδιαιτέρως του Ορεινού Όγκου του Μαινάλου όπου βρίσκεται και το Χιονοδρομικό Κέντρο <ΟΣΤΡΑΚΙΝΑ> με πολλές δυνατότητες αξιοποίησής του ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες(το πιο κοντινό στην Αθήνα).

Εύχομαι στον Πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Τρίπολης καλή επιτυχία και καλή δύναμη στο δύσκολο έργο που έχουν αναλάβει. Θα είμαι πάντοτε στη διάθεσή τους για συνεργασία.



Μετά τιμής,


Ο Δημοτικός Σύμβουλος Τρίπολης
Νικόλαος Τσιαμούλος
             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου